• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jämkning 2020

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Till mig sa de i mitten på december.
Tittade nyss på Skatteverkets sida då står det så här:
"Om du ansökt om en jämkning för nästa år kommer det beslutet att skickas ut under januari" så då är det väl bara att avvakta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 394
Mottagna reaktioner
13 471
Poäng
8 917
Tittade nyss på Skatteverkets sida då står det så här:
"Om du ansökt om en jämkning för nästa år kommer det beslutet att skickas ut under januari" så då är det väl bara att avvakta.

Men för fan,
Det är ju helt sinnessjukt. Mitt lönekontor kör ju januarilönerna just runt 10 januari. Varför i helvete väntar skatteverket till sista sekunden?!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 614
Mottagna reaktioner
12 939
Poäng
9 787
Men för fan,
Det är ju helt sinnessjukt. Mitt lönekontor kör ju januarilönerna just runt 10 januari. Varför i helvete väntar skatteverket till sista sekunden?!

Tror inte dom väntar, dom har att göra mer än folks jämkningsbeslut:)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 394
Mottagna reaktioner
13 471
Poäng
8 917
Tror inte dom väntar, dom har att göra mer än folks jämkningsbeslut:)

När jag skulle begära jämkning det här året vi befinner oss i nu så löste hon det över ett telefonsamtal som tog uppskattningsvis 7-8 minuter. Svenska myndigheter, deras arbetssätt, verktyg, IT-system håller en standard och nivå som påminner om forna sovjetstaterna. Helvete vad man inte är med i utvecklingen.
Bara en sån jävla enkel sak att du inte kan logga in på din myndighets hemsida för att se om man har ett betalningsföreläggande aktivt är väl bevis nog.

Helt rätt att man i princip lägger ner Arbetsförmedlingen och ska reformera skiten, man borde göra detsamma med en rad andra myndigheter.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
När jag skulle begära jämkning det här året vi befinner oss i nu så löste hon det över ett telefonsamtal som tog uppskattningsvis 7-8 minuter. Svenska myndigheter, deras arbetssätt, verktyg, IT-system håller en standard och nivå som påminner om forna sovjetstaterna. Helvete vad man inte är med i utvecklingen.
Bara en sån jävla enkel sak att du inte kan logga in på din myndighets hemsida för att se om man har ett betalningsföreläggande aktivt är väl bevis nog.

Helt rätt att man i princip lägger ner Arbetsförmedlingen och ska reformera skiten, man borde göra detsamma med en rad andra myndigheter.
Då ska du se myndigheter nere i Thailand :) vi brukar vara i sambons hemstad och en gång skulle vi hämta lite papper ..tog 4 timmar ! Och bara vi där :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 614
Mottagna reaktioner
12 939
Poäng
9 787
När jag skulle begära jämkning det här året vi befinner oss i nu så löste hon det över ett telefonsamtal som tog uppskattningsvis 7-8 minuter. Svenska myndigheter, deras arbetssätt, verktyg, IT-system håller en standard och nivå som påminner om forna sovjetstaterna. Helvete vad man inte är med i utvecklingen.
Bara en sån jävla enkel sak att du inte kan logga in på din myndighets hemsida för att se om man har ett betalningsföreläggande aktivt är väl bevis nog.

Helt rätt att man i princip lägger ner Arbetsförmedlingen och ska reformera skiten, man borde göra detsamma med en rad andra myndigheter.

Jag tror ändå inte att man sitter och väntar för att jävlas med folk. Det var ju i praktiken först i söndags man hade förutsättningar för att räkna på saken..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 394
Mottagna reaktioner
13 471
Poäng
8 917
Kanske inte nödvändigtvis för att jävlas men man hade kunnat digitalisera och modernisera det till den graden att dom har det löst mycket snabbare. Det hade varit fördelaktigt för Skatteverket, för medborgarna och i synnerhet för alla skattebetalare som nu "Betalar" en massa handläggning och omständliga procedurer.

Framförallt måste man snabbare komma bort ifrån all jävla snigelpost...Detta gäller kanske primärt polisen och kronofogden men även skatteverket och övriga är glada i gammeldags post.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 394
Mottagna reaktioner
13 471
Poäng
8 917
Samma gäller mitt företag som fortfarande skickar ALL post till kunderna via brev. Helt jävla sinnessjukt alltså. Det kostar, förstör miljön (inte så jag bryr mig egentligen men företaget gör) tar längre tid, ja bara negativt alltså.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp